Triathlon Vereniging Hilversum - Looptrainingen week 19

Inloggen Leden

Tags - Filter

(Tri)Atleten, Omdat de periode zonder onze trainingen en wedstrijden nog wel een tijdje lijkt te gaan duren, heb ik het schema voor de trainingen iets aangepast. Het heeft niet zoveel zin om net te doen of het nu wedstrijdperiode is, als er geen wedstrijden zijn.Dus ik ga nu over op een verkorte blok-periodisering. Degenen die mijn trainingen vaker volgen zullen het wel herkennen.We beginnen nu 2 weken met training gericht op kracht. Hiervoor heb je een helling nodig, denk aan een viaduct, tunnel of de heuvel in je parkje. Daarna gaan we 2 weken aan snelheid werken, en dan 3 weken toepassen. Na een herstelweekje kunnen we dan dit blok nog eens herhalen.Training voor deze week (6 mei), kracht:10 minuten warm lopen, naar je helling toe bijvoorbeeld. Doe een paar versnellingen. Ren je helling snel op (zou 20-30 seconden moeten duren) en daalt dan rustig weer af (halve tot 1 minuut). Dit herhaal je 10 keer.5 keer (3 minuten niveau 2, 1 minuut niveau 3, 1 minuut dribbel).10 keer loopsprongen, 10 keer kikkersprongen, 10 keer tweebenig verspringen uit stand, 10 keer eenbenig (5 L, 5 R) verspringen uit stand, 10 lunges.10 minuten rustig uitlopen.Succes ermee, veel loopplezier,Ruben van Duren